Projektbeskrivning

PROJEKT

Uppdrag
Ny logotyp, hemsida, annonsmaterial, broschyrer, skyltar, affischer, beachflaggor och kuskdräkter till delägarskap för travhästar.

Kuskdräkterna skulle vara designade så att de skulle vara lätta att se och känna igen på banan vid travtävlingarna

Uppdragsgivare
Norska travförbundet, DNT

Målgrupp                         
Väcka intresse hos icke hästintresserade samt hos häst- och travintresserade i Norge

UTMANING

Kravspecifikation          
Ta fram ett grafiskt helhetskoncept som skulle locka investerare till projektet samt i förlängningen bidra till medial uppmärksamhet

LÖSNING

Grafiskt språk                 
Logotypen går i rött och blått med ett hästhuvud, för att associera med hästsport och det grafiska språket finns alltid en häst med.

För att locka nya intresserade använder vi även bilder på glada människor för att förmedla den glädje travsport innebär samt. Denna linje följer genom hela den återkommande produktionen.

 

Kuskdräkter                     
Dräkter med ett harlequinmönster, med vit botten och färgade rutor, designades. Olika kuskar/hästar kunde då ha olika färg på dräkterna, men mönstret var samma för alla Folkehestens kuskar. Det vita mot det färgade skilde sig markant från befintliga dräktdesigner och syns väl ute på banan vid tävlingar.