Projektbeskrivning

PROJEKT

Uppdrag                           
En inspirationspärm för Emmaljungas återförsäljare

Uppdragsgivare              
Emmaljunga Barnvagnsfabrik AB

Målgrupp                                               
Återförsäljare som besökte Emmaljungas kick-off och konsumenter i Sverige och i de länder Emmaljunga exporterar till

UTMANING

Kravspecifikation          
Att utgå från kommande års kollektion och de olika stilar de representerar för att göra en säljande pärm, fylld av inspiration som presenterar Emmaljungas färgkollektion

Det svenska ursprunget skulle var tydligt; ”Made in Sweden”.

Materialet skulle bindas in i en liggande A3-pärm

Materialet, som skulle nå flera geografiska marknader, skulle vara universellt och enbart få engelska nyckelord fick användas

Inspirationen skulle även presenteras i en Powerpoint-presentation med inslag av animationer

 

LÖSNING

Pärm                         
Graphoteket delade upp kollektionerna och analyserade dem. Med hjälp av kreativt idéarbete drogs stilarna upp i grova drag och antal sidor kunde etableras.

Vi insåg snart att de antal sidor som skulle vara lagom inte skulle fylla pärmen, som hade en rygg som var fem cm bred.

Vi kom på att man kunde applicera en skuminredning, med urfrästa spår, längst bak i pärmen, där färgprover på ytbehandlingen för Emmaljungas stålrör kunde visas.

Vi använde dessutom olika material i pärmen; transparenta ark, screentryckt svart skummade PVC samt blanklaminerade sidor. Laminatet lyfte färgerna ytterligare och skyddar vid bläddring ute i butik.

 

Powerpoint
En Powerpontpresentation gjordes där vissa bilder i kollaget animerades, för att få en ”levande” och rörlig effekt och inspirerande musik kompletterade presentationen.